Η μέθοδος
Ποιο το ερέθισμα αλλά και ποια ή ανάγκη δημιουργίας της Music&Art 4 All:
Η δίψα και η ικανότητα των ατόμων (ΑμεΑ) για τη μουσική, ειδικά άτομα με βαριές Εγκεφαλικές αναπηρίες.
– Τα θεαματικά τους αποτελέσματα και το πόσο γρήγορα ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους!
– Η μεγάλη μας εμπειρία τόσο σε ατομικά όσο και σε ομαδικά προγράμματα για τη διάδοση της Μουσικής τέχνης και την εκμάθηση Μουσικών οργάνων, αποτέλεσε το ερέθισμα στο να δημιουργηθούν διάφορες μέθοδοι εκμάθησης της μουσικής ανάλογα με το άτομο, ανάλογα με την πάθηση, δηλαδή εξειδικευμένα προγράμματα μουσικής ανάλογα με το ιατρικό ιστορικό του καθενός. Η μέθοδος περιλαμβάνει: Πιάνο, Κρουστά, Πνευστά (φλογέρα – μελώδικα) και Τραγούδι με τη λογοθεραπευτική του διάσταση.
– Και βέβαια η γρήγορη εξάπλωση μέσω σεμιναρίων, εκπαίδευσης ανθρώπινου δυναμικού προκειμένου να έχουμε πανελλαδικά το βέλτιστο αποτέλεσμα και τον σωστό τρόπο εκμάθησης.
– Βασικό συστατικό μας η αγάπη προς τα άτομα αυτά αλλά και τις οικογένειές τους που καθημερινά βιώνουν έναν απίστευτο αγώνα προσπαθώντας για το καλύτερο των παιδιών τους, αλλά και η ένταξη – συμπερίληψή τους στο κοινωνικό σύνολο.
– Ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούμε τη μουσική ως ‘’εργαλείο’’ έτσι ώστε να βελτιώσουμε τομείς της ψυχικής υγείας του ανθρώπου.
– Δεν αποτελεί πρόγραμμα Μουσικοκινητικής ή Μου-σικοθεραπείας, αλλά κάτι ποιο ‘’επεμβατικό – ενεργό’’, δηλαδή εξειδικευμένη μέθοδο εκμάθησης μουσικών οργάνων σε ΑμεΑ, τη μοναδική στην Ελλάδα.
Ποια τα οφέλη:
Η ενεργός ενασχόληση με τη μουσική είναι μια διαδικασία που πηγάζει από μέσα μας προς τα έξω – ενδογενή κίνητρα. Είναι λοιπόν κάτι παραπάνω από μουσική ακρόαση που στοχεύουν σε ότι αφορά το ομαδικό επίπεδο σε:
– Κοινωνικοποίηση
– Ανάπτυξη αυτογνωσίας και αυτοπεποίθησης
– Ανάπτυξη αντίληψης, επεξεργασίας και ολοκλήρωσης πολυαισθητηριακών ερεθισμάτων
– Συμμόρφωση στους κανόνες
– Συνεργασία
– Ψυχαγωγία
Ενώ σε ατομικό επίπεδο:
– Ανάπτυξη λεπτής και αδρής κίνησης
– Ανάπτυξη ακοής και συγκέντρωσης
– Δημιουργία και ανάπτυξη οπτικοκινητικών ικανοτήτων
– Ανάπτυξη συντονισμού χεριών – ματιών
– Ανάπτυξη λόγου μέσα από τα τραγούδια
– Δημιουργία και ανάπτυξη μη λεκτικής επικοινωνίας
– Βελτίωση συναισθηματικής κατάστασης
– Έκφραση συναισθημάτων μέσα από μουσικά όργανα
– Στο εκπαιδευτικό κομμάτι εκμάθηση διαφόρων μου-σικών εννοιών , χρώματα, αριθμοί, μέρη του σώματος, ζώα και ήχοι αυτών, εποχές, μουσικά όργανα και οι ήχοι τους
– Δημιουργία και ανάπτυξη ορθών τρόπων αναπνοής
Εξάλλου, παίζουμε μουσική ή καλύτερα παίζοντας με τη μουσική, χρησιμοποιώντας την ως ‘εργαλείο’ μπορούμε να φτιάξουμε τη δική μας ορχήστρα, μπορούμε να πετύχουμε τόσα πολλά!!